فعالیت بیش از ۲۰۰ سردفتر اسناد رسمی در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 52AC9E5E -
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه گفت : بیش از ۲۰۰ سردفتر اسناد رسمی در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش هاناخبر ،سیدمجید حبیبی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه گفت : حدود ۱۸۹ دفتر اسناد رسمی در استان داشتیم که با پذیرش سردفتران در سال ۹۷، تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰۰ دفتر رسیده است.

او در خصوص اینکه این تعداد دفتر آیا پاسخگوی جمعیت استان است؟، گفت : طبق قانون هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر یک سردفتر باید داشته باشد که الان بیشتر از آن حد است، اما با توجه به حجم معاملات و سیاستی که سازمان ثبت دارد اگر نیاز باشد سردفتر به مجموعه اضافه می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه در توضیح نحوه نظارت بر دفاتر، افزود: علاوه بر نظارت ادارات ثبت اسناد و املاک که به صورت بازرسی‌های دوره‌ای و موردی دارند، کانون سردفتران با هماهنگی با ادارت ثبت نسبت به بازرسی‌های دوره‌ای و موردی اقدام می‌کند که سازمان دارایی و مالیاتی و همچنین سازمان بازرسی هم به صورت دوره‌ای و مستمر در این راستا نظارت‌هایی دارند.

او ادامه داد: حق‌التحریر طبق قانون هر چهار سال یک‌بار با نظرات کارشناسی و با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی مردم تغییر می‌کنند و هم‌اکنون نظارت‌های دقیقی در پرداختی که در دفترخانه صورت می‌گیرد، انجام می‌شود؛ هر پرداختی به صورت پیامک برای طرفین ارسال می‌شود .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 1 =